//banery

Modernizacja silnika MZ 150 na 175 pod napęd lotniowy od Piotr blog

...czytaj 1 część artykułu.


Zdjęcie zrobione przed odchudzeniem żeber głowicy.
Zmniejszenie powierzchni żeber cylindra przy zastosowaniu wymuszonego chłodzenia nie powoduje problemów z przegrzewaniem silnika.


Do założenia cewek zapłonu pochodzącego z skutera Gilera Stalker zastosowano zmienioną obudowę uszczelnienia wału korbowego.


Do karteru przykręcony jest aluminiowy wspornik, do którego przykręcone są dwie poduszki gumowe służące do mocowania napędu do ramy. Jest to także element do którego przymocowane jest duże koło pasowe. Do zamocowania wspornika użyto szpilek karterów.




Tłumik z rurą rezonansową jest typowym gotowym sklepowym wydechem do Mz 150. Ze względu na zachowanie odległości pomiędzy silnikiem, a śmigłem trzeba było „zawrócić” wylot spalin. Oryginalna sprężyna w tłumiku owinięta watą nie wzbudzała zaufania, została więc zastąpiona perforowaną rurką.


Dobranie rezonansu do powiększonego silnika dokonano przez zmianę długości kolanka.




Obudowa wału napędowego, która zarazem stanowi trzecie podparcie silnika jest wykonana z rury duraluminiowej. Gniazda łożysk zostały wciśnięte i pewnie osadzone na klej.


Duże koło zębate rozrusznika należało wyprodukować indywidualnie ze względu na brak wymaganej średnicy dostępnej w sklepach.



Rozrusznik pochodzi ze skutera KOS na co należy zwrócić uwagę ze względu na inny kierunek obrotów porównując go do rozrusznika AM6.


Zdjęcie przedstawia sposób zamontowania silnika za pomocą wieszaków do ramy napędu.



Silnik nigdy nie był na żadnej profesjonalnej hamowni więc niewiele można powiedzieć na temat jego mocy. Niemniej przy założeniu oryginalnego śmigła 135 od napędu Mosquito uzyskano na śmigle 200 obrotów na minutę więcej.

Waga na pewno jest większa niż w przypadku oryginału, niemniej w przypadku napędu lotniowego nie czuć tak tej różnicy bowiem napęd posiada płozy które przenoszą większość ciężaru, analogicznie do  ładunku transportowanego w taczce.


W przypadku samodzielnej budowy napędu pojawiały się liczne komplikacje i postoje związane z przygotowaniem kolejnych elementów. 


Dane techniczne:

Pojemność: 175 cm

Ciężar:

Silnik : 12,5 kg

Kompletny napęd bez paliwa 35kg

Maksymalne obroty: 7000obr/min

Przekładnia: 1:2,5

Śmigło: VETEC 125


Drugi oblot napędu:

http://www.youtube.com/watch?v=55CHen4fCeI




Udostępnij:
Oceń:     
     Następny post
     Blog tego użytkownika

Komentarze

Krasy
STY 29 '14
kawał dobrej roboty!
Musisz być zalogowany, by komentować

Opublikowane

Przez Piotr
Dodane STY 28 '14

Tagi

Fajność

Twoja ocena:
Razem: (0 gwiazdek)

Archiwum

reklama